Gezond eten bestellen

Wat fijn! Het is Vrijdag. Dus bijna tijd voor het weekend. In deze blog geven we je enkele tips bij het bestellen van gezonde eten. 

Wij Nederlanders houden van gezelligheid en lekker eten. Eten bestellen was nog nooit zo populair als nu. Veel restaurants zijn inmiddels aangesloten bij een bezorgservice en wanneer je door de stad loopt, zie je regelmatig bezorgers op fietsjes rondrijden die op weg zijn naar hun afleveradres. Het is natuurlijk ook wel erg makkelijk: online kies je je je favoriete maaltje uit en binnen een uur staat er een bezorger voor de deur met een dampende tas met voedsel. 

Toch kun je prima gezond eten wanneer je je avondmaal aan de deur laat afleveren. Hoewel veel gerechten niet direct bekend staan als ‘een gezonde hap’, kun je wel keuzes maken!

Sushi

Een stuk of 6 sushirolletjes is genoeg voor 1 persoon. Eet ze in combinatie met edamame boontjes, zeewiersalade of misosoep. Zo krijg je extra groenten binnen. Let bij het kiezen van je sushi ook op de soort vis die wordt gebruikt. Tonijn en zalm zijn de gezondste opties, omdat ze veel omega 3 vetzuren bevatten. Vermijd sauzen en gefrituurde rolletjes. Meer weten over sushi? Lees onze blog over sushi.

Mexicaans

Als het aankomt op de Mexicaanse keuken zijn kip en groenten de beste keuze. Helemaal als je ze eet in combinatie met volkoren tortilla’s, in plaats van fajita’s of burrito’s. Vermijd gefrituurd voedsel als nacho’s en vraag ook in dit geval de kaas en zure room apart, zodat je kunt doseren. Gringo’s serveert de lekkerste mexicaanse gerechten in Doetinchem en omgeving.

Indiaans

Wil je Indiaas bestellen, bijvoorbeeld bij King of India, dan is een curry vaak de beste keuze. Die kun je zo gezond of ongezond maken als je zelf wilt, maar met alleen een basis van kruiden, veel groenten, linzen en zilvervliesrijst, is er niets aan de hand. 

Thais

Een gouden tip bij het bestellen van Thais eten is om meerdere kleine voorgerechten te bestellen, in plaats van een groot gerecht. Op de Thaise menukaart staan vaak veel groenten en kipgerechten en deze geven je de mogelijkheid om zelf een gezonde maaltijd samen te stellen. Denk eraan: satésaus apart. Woon je in de buurt van Winterswijk? Dan kun je bijvoorbeeld terecht bij restaurant OKU.

Pizza

Kies om te beginnen voor een dunne bodem. Het voorkomt dat je onnodig veel calorieën binnenkrijgt en het lekker knapperig. Vermijd vet beleg als veel kaas of vlees en kies voor extra groenten. Olijven, kappertjes en uienringen zijn gezonde smaakmakers. Op zoek naar een pizzeria’s in de Achterhoek? Lees deze blog!

Namens ons team wensen jullie een gezond weekend toe! 

Bezorg jij ook?

Meld je gratis aan en wij voegen je bedrijf toe
Gratis jouw bedrijf aanmelden